(NL) Boekrecensie: De kleine linkedin voor dummies

Jaar: 2013
Uitgever: Pearson
Schrijver: Bert Verdonck
Onderwerp: Linkedin
Taal: Nederlands

Korte introductie van het boek: Dit boek is onderdeel van de “voor dummies” serie van uitgeverij pearson. In deze serie worden complexe onderwerpen besproken en versimpeld. De boeken gaan er van uit dat de lezer geen tot weinig voorkennis heeft als hij/zij begint met lezen. De boeken beginnen dan ook altijd met de meest simpele basiskennis, en gaan dan steeds verder en dieper in op het onderwerp. Aan het eind van het boek heb je dan een ruim scala aan theoretische kennis over het onderwerp. De kleine “voor dummies” serie bevat boekjes van rond de 150 pagina’s. Deze zijn voor de doelgroep die graag de belangrijkste kennis wil weten zonder door 400 a 500 pagina’s te spitten.

Mijn mening: Ik had al enige tijd een linkedin account, maar wilde deze graag verder perfectioneren. Dit heb ik dan ook gedaan naar aanleiding van dit boekje. Ik vond het boekje erg interessant. Het hielp mij om in een korte tijd mijn profiel uit te breiden en het aantal personen dat mijn profiel bekeek te vergroten.

Een opvallend en leuk detail wat de schrijver in dit boek heeft besproken is de titel van je profiel. Het meest interessante onderdeel hiervan vond ik dat de schrijver  “Happy Chocoholic” in zijn titel had verwerkt. Hij verklaarde dit als een opening voor een gespreksonderwerp. Als er iets geks op je profiel staat zullen mensen daar sneller over beginnen, en kan een gesprek luchtig worden gestart. Dit vond ik 1 van de vele nuttige tips die de schrijver van dit boek geeft.

In mijn eigen titel heb ik gekozen voor “Google lover” als opening voor een gespreksonderwerp. Het gaat over de carrière switch die ik heb gemaakt door vormgeving te verruilen voor een ander specialisme namelijk: SEO/SEA en Google Apps. Ik heb hierin een Google Analytics certificaat gehaald, en ben nog lerende voor Google Adwords en Google Apps. Ik ga er voor om deze certificaten voor eind november te halen. Google lover is voor mij dus een erg leuke opening voor een gesprek.

Ik heb ook nog eens kritisch gekeken naar mijn samenvatting en deze verbeterd, door sterkere tekst en begeleidende afbeeldingen.

Ook heb ik de interesses op mijn linkedin account sterk uitgebreid. Deze heb ik geplugd met woorden waar ik oprecht interesse in heb, en waar ik dan ook op gevonden wil worden.

Ik vond dit boek erg nuttig om te lezen, en nodig jullie ook uit om dit boek te gaan lezen. Het boek bied heel veel leuke en interessante tips om uw linkedin account te verbeteren. Geniet van het lezen.

Aantal sterren per doelgroep:
Beginnende linkedin gebruikers:

Werkzoekende: