dinsdag 3 september 2013

Basis blog: SEO Toepassen op website content en blogs


Het gebruik van SEO (Search engine optimization) op uw website  word steeds belangrijker. Dit zorgt er voor dat uw website gevonden word door de zoekmachine van Google. Deze zoekresultaten worden organisch genoemd. Google heeft 2 verschillende zoekresultaten, betaalde en onbetaalde plekken. Om een onbetaalde plek op de eerste pagina te bemachtigen moet uw SEO in orde zijn. Bij de betaalde plekken, ook wel bekend als adwords krijgt u een betere plaats als u meer betaald. Omdat u betaald per klik kan dit aardig oplopen.

Hoe werkt het
Voor een goede zoekmachine optimalisatie heeft u zoekwoorden nodig. Deze zijn gebaseerd op de niche van het product of de dienst die u te bieden heeft. Zodra u de juiste zoekwoorden heeft is het belangrijk om deze op de juiste plaats te zetten. Waar u de zoekwoorden moet plaatsen en met welke dichtheid zal ik u hieronder uitleggen.

Zoekwoorden in een blog
Ook in een blog worden er zoekwoorden gebruikt. De zoekwoorden in deze blog zijn anders van kleur dan de rest van de tekst. In dit geval is het zoekwoord SEO. Het zoekwoord staat altijd in de titel van een blog en komt nog een aantal keer voor in de tekst. De dichtheid van de zoekwoorden voor een blog is erg simpel. 1 keer het zoekwoord in de titel en deze moet met een dichtheid van 1 tot 2 procent terug komen in de tekst. (1 tot 2 keer per 100 woorden) Als u deze dichtheid  hoger hebt dan 1 tot 2 procent dan is dat storend voor de lezer. Als uw dichtheid lager is word de blog mogelijk niet goed gevonden in Google.



Zoekwoorden in een website
Bij de toepassing van SEO op een website zit er een verschil tussen de dichtheid van de content op de homepage en de content op de overige pagina’s. Op de homepage is de dichtheid tussen de 5,5 en 6 procent en op de andere pagina’s is dit 3 tot 4 procent.

Waar plaatst u de zoekwoorden op uw website:
Titel van de pagina: Dit is wat u ziet op het tabblad in uw browser. (1 keer)
URL: De www naam van de website bijv. www.zoekmachine.nl/SEO (1 keer)
H1: De grootste kop op de pagina (minimaal 1 keer)
H2: Tussenkopjes (1 keer)
Metadescription: Dit is de uitleg die bij de zoekresultaten in Google word getoond. (1 keer)
Metakeywords: minimaal 1 keyword per pagina  (dichtheid 3 tot 4 procent)
Linktekst: Hyperlinks en interne links. (minimaal 1 keer)
Content: Het zoekwoord in elke alinea (dichtheid 3 tot 4 procent)
 Content homepage: Het zoekwoord in elke alinea (dichtheid 5,5 tot 6 procent)

U weet nu al iets meer over het nut van SEO en waar u het moet toepassen. Heeft u nog opmerkingen naar aanleiding van wat u hier heeft gelezen, laat dan gerust uw feedback achter. Wilt u meer weten over SEO bekijk dan ook eens de <a href>seo optimaliseren</a> tips van dit bedrijf: iq-leads.com